onsdag 12 augusti 2009

Lätt på tassen

Onsdags Träning
Började dagen likadant som igår. Uppvärming 5-10 min sen ca 20 min cykel tur och nedvarvning 5-10 min. Ellen hängde med bättre än igår. Båda är lösa under cykelturen. Sen lite frukost för flickorna och jobbet för mig.

Så fort jag kom hem från jobbet var det bara att slänga på sig regnkläderna och stoppa in odjuren i bilen och bege sig till Rejmes för lång promenad. Båda fullkomligt flög ur bilen och iväg bar det. Tassa i täten och Ellen efter. Denna runda är 7 km och det tog 1 timma att ta sig runt. Båda busarna passade på att plaska i de stora krondikena runt gärdet. Ellen var riktigt glad hela tiden och busade och sprang känns som hon har fått upp farten i kroppen och blivit lite lättare på tassen. Det var riktigt kul att se. Det börjar sakta hända saker med henne...

Väl hemma blev det bad för båda ler- och blöt djuren sen dags för kloklippning. Tassa fåna sig som vanligt Ellen däremot hatade det så blev bara toppning på fram klorna för hennes del.

Sen fick Tassa även lite klicker träning i köket medans Ellen visade att hon fanns i vardagsrummet. Vilka ljud hon kan göra.....

Men nu får det allt bli en lugn kväll för oss alla 3.

1 kommentar:

Malin sa...

Åh vad mysigt det låter! Ellen kanske vill stanna hos dig för all framtid. Hon kan nog inte få det bättre!

KRAM KRAM!!!!!!