fredag 14 augusti 2009

Sol, bad och träning

Blev inget bloggande igår var just inte hemma alls. Så nu blir det 2 dagar samtidigt.
Torsdag
Direkt hem efter jobbet snabbt byta om och in med hundarna i bilen. Vi var och hälsade på Ellens ägare Jessica Hallgren med sambo Christer och hundar. Mycket trevliga timmar med mycket prat och avslutade kvällen med god mat. Med andra ord ingen träning för Tassa och Ellen. Men det blev lek med valparna Manne och Yaya. Tassa lite osäker först men det lossnade sen. Båda hundarna ändå trötta när vi kom hem 22.15. Blev då en natt promenad och sedan sängen för min del börjar jobba kl 06.00 fredag morgon.

Fredag
Väckarklockan ringde 04.30 imorse..... TRÖTT JÄTTE TRÖTT. Men bara att pallra sig upp och göra sig iordning. Ut med hundarna på en rask promenad i ca 30 min. Fort hem efter jobbet och lastade in hundarna i bilen och iväg bar det till Säbylund en badplats liten bit från mig. Ellen var fullkomligt bad tokig hon slängde sig i och simmade lekte och plaskade. Var jätte kul att kolla på Tassa den fisförnäma hunden hon badade bara lite men då fick jag följa med i. Då gick det att simma lite. Varför simma när man kan springa är nog Tassas motto här i livet. Men hon är inte rädd vill bara inte. Efter ca 1 timma blev det promenad i kuperad terräng lösa självklart och båda sprang på bra. Väl hemma fick Ellen massage och stretching sen vila medans Tassa fick klicker träning ute på gärdet bakom mig. Mycket duktig idag. Senare blev det även lek med grannhunden Harry det var roligt tyckte dom.

Inga kommentarer: