torsdag 21 maj 2009

Motion i solen

Idag har stackars Tassa fått jobba hårt. Fast vi började dagen med en skön sovmorgon. Började med en långpromenad över stan. Inget var öppet och det var inte särskilt mycket folk ute men bra social träning ändå tycker jag. Tassa skötte sig utmärkt som alltid, i dessa lägen är hon så bra att ha med att göra inte rädd för något utan följer snäll med överallt. Vi stannade till på ett ställe som gör betong "rör" för lite balans träning och gå i tunnlar.

När vi kom hem blev det kloklippning ingen höjdare kanske men det gick. Sen vilade vi en sväng i soffan tillsammans och började kolla på en film. Men en kompis ringde så det blev även en tur till Marieberg idag, dock inget shoppande för mig idag *stolt*. Annas är ju det ganska lätt/kul =).
Väl hemma igen var man ju tvungen att kolla färdigt på filmen. Mycket bra.

Byta kläder och ut med Tassa igen men då på cykel. Hon har inte gjort det just alls många gånger men hon blir duktigare och duktigare. Var ute ca 40 min i bra takt då värmde vi upp lugnt och "skrittade" av oxå. När vi kom hem fick Tassa lite stretching och massage hon njöt det tycker hon är så skönt. Så nu sitter man här och funderar hur kvällen ska bli fast först ska jag nog dammsuga lite.

Ha en skön kväll

1 kommentar:

Cilla sa...

Vad skönt att ni har haft en bra dag! Stora kramar från mig!