tisdag 10 februari 2009

Snö snö snö....

Äntligen lite vinter här. Vi har fått ordentligt med snö och har lite lagom med minus grader. Fortfarande söks det jobb för fullt och jag har faktiskt en telefon intervju på fredag med ett norskt företag. Det ska bli lite spännade min norska förståelse är ju inte kanon men som tur är ska jag få lite hjälp av en kompis innan som är från norge.

Hundarna älskar all snö ute och jag med för den delen. Så det blir långa härliga promenader och sen har man trötta och slöa hundar när man kommer hem. Just nu ligger en i soffan och den andra i hundsängen som står vid elementet. Varmt och skönt där.

Så här fint var det igår när jag var ute på promenad. Solen sken och massa snö.

Idag var det kallt och grått ute men ganska fint ändå.

I söndags kväll kom min "date" hit. Danne från jobbet. Vad jobbigt det blir när man inte vill samma som han. Jag fick nästan köra hem honom för att bli av med han. Sabla killar jag trivs ju med mitt singel liv ju. Kan dom inte förstå det.

Igår hade jag besiktning på bilen.... det gick som väntat men nästan lite bättre hade bara en 2:a på en spindelled eller något åt det hållet hette det. Tydligen slit delar så inget konstigt så nu ska mekanikern få jobba lite.

Kram alla och håll tummarna för mig på fredag


2 kommentarer:

Anonym sa...

Tyvärr, Helena! Jag tänker inte hålla tummarna för dig! Vill inte att du flyttar till Norge!
Bosse kanske skiter i det, men inte jag.
KRAMIZAR!!!!

Anonym sa...

Visst har det varit härliga dagar...Hoppas det håller i sig ett tag till!!
kram kram